statliga verksamheter...

Alltså. Jag känner lite såhär.
Skatteverket kan gå och ta sig nånstans.
Lång historia kort. Jag fick ett brev i feb typ där det stod att jag inte längre var skriven i Sverige. Jag var UTVANDRAD. Vilket jag fann ganska konstigt då den enda tiden jag inte var skriven i Sve var när jag var i norge i hela FEM OCH EN HALV MÄNAD!. Efter den vistelsen gick jag personligen till Skattemyndigheten och ändrade min adress hem till mamma igen så det inte skulle bli några problem.
Jag ringde till skatteverket efter jag fått detta brev och frågade vad de grejjade med. Och de sa att det stämde inte, jag var skriven i Sverige och allt var frid och fröjd. Jag var inte utvandrad och hon kunde inte riktigt förstå varför jajg fått ett sånt brev.
Tack för mig sa jag och la på.
Sen fick jag ingen dekleration. Igen fick jag gå till skatteverket och fraga hur detta kommer sig. Jag jobbade inte mycket i Sverige under 2008 men jag jobbade och vill gärna deklarera min inkomst. Jag fick inte, för att jag inte tjänat tillräckligt. Men det var lugnt, jag skulle få pengar tillbaka i aug. Ingen deklaration krävdes. Tack.
Nu när jag ringde och undrade hur dessa pengar skulle utbetalas och när (då jag börjar bli ganska pank efter en sommar med inte så mycket jobb) så svarar hon mig att jag kommer inte få några pengar förrän i dec. (???????)
Va. Hur menar ni nu?
Hon säger att mitt fall kommer bli granskat eftersom jag är utvandrad. MEN JAG ÄR JU FÖR I HELVETE I UTVANDRAD! nä.. det var ju konstigt säger hon. Om de sa så här till dig och du ringt så är det ju inte riktigt riktigt att du ska vänta. Nä, det tycker inte jag heller sa jag.
Hon säger att hon ska prata med VBG skattekontor och be de ta bort den spärren som gör att jag inte får mina pengar för detta stämmer ju uppenbarligen inte. Tack sa jag. Sen fick jag vänta i luren .Vilket jag gjorde. Nu kommer det absolut bästa av allt. Tanten i VBG kunde inte häva spärren eftersom JAG INTE HADE DEKLARERAT. Så jag får fylla i en förfrågan om att få mina pengar tidigare, alltså be skattemyndigheten om en tjänst. Som jag inte hade behövt be om alls om det var så att de hade den minsta lilla koll på vad de själva gör. Kanske faktiskt borde utvandra på riktigt för att slippa precis handikappade byrås.
Och sen har vi alfakassan. Som jag ännu inte fått. I början på Juni skrev jag in mig där. Tack. Jag visste att det fanns en anledning till att jag hållit mig undan dessa ställen fram tills nu. Och enda anledningen till att jag inte säger "ta era pengar, jag vill inte ha dom, skiiiiiiiiteeeer i eeeeer" är att jag behöver dom. Fan. Nästa sommar ska jag inte vara ledig. Jag tänker jobba.

Jävla blablablablablablabla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

surreal

2009-08-23 @ 21:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0