jag ber. och jag lovar

Det finns de där människorna omkring oss som man bara tar för givet alltid kommer finnas där. Det finns inte min vildaste fantasi, en värld där dom inte finns. Nu är det där. Det där ögonblicket. Inget vet vad som händer, och det ligger inte i våran makt att påverka.
Så jag ber. Och jag lovar. Jag lovar att bli bättre, jag lovar att visa de som betyder mest att det faktiskt betyder mest. Jag vet att jag är värdelös på att höra av mig som jag ska. Jag är värdelös på att visa hur mycket de faktiskt betyder. Och det är för att jag tar för givet att det finns all tid i världen och göra det på. Men det finns inte tid. Tiden försvinner. Hur mycket jag än kämpar emot, hur mycket min hjärna och mitt hjärta vägrar inse detta, så finns inte så mycket tid jag vill ha.
Jag ber, och jag lovar. Bara dom inte tar honom ifrån mig. Jag kan inte se en tillvaro utan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0