influensa från helvetet

oh yeah.
Det är vad jag har fått.
Och vad sa doktorn? Jo, att det är 'bara' influensa, inget att göra. Inga piller, ingen antibiotika.
Jag hade hellre haft en släng halsfluss, som jag brukar, så jag bara kan ta min medicin och bli frisk sen.

Skit samma. Jag ska ändå göra allt jag tänkt att göra den här helgen! Stor helg planerad. Och jäklar i min gata vad jag vägrar vara sjuk. Har varit inomhus i fan 48 timmar nu. Ska väl finnas någon gräns för hur länge man är tvungen att leva i exil? Ja?

Jag har även tänkt en del.
För att jag har för mycket tid att tänka när jag är ensam hemma i så många timmar. Inte kul nej. Men det kanske behövs?

Jag har tänkt på dom misslyckanden jag har bakom mig. Och jag har tänkt på vad som ligger framför mig. Och jag är rätt lycklig där jag är.
Jag älskar mitt jobb. Jag har världens bästa familj. En familj full av respekt och kärlek. Och jag har inte bara ett utan två olika rugbylag som jag avgudar. Ett hemmalag, och det jag är i nu. Och jag mår bra!

Jag är fortfarande sjukt orolig för framtiden, som vanligt. Men det är för att ingenting är klart än. Om jag inte får fast anställning, ja, då sitter jag lite på pottkanten. Men å andra sidan så har jag löst det förr, och löser det igen!
Flytta vill jag inte. Jag älskar mitt hem. Jag trivs här. Och jag tar hellre och jobbar extra än att flytta!

Så det går bra!
Och nu måste jag hitta på nåt sätt att få bort det onda i öronen. För det är skit!

OVER AND OUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0